2011. szeptember 30.

Packázás a Gackával

Gackanyar
Ákos mondá:
- A Gacka egyike a legfifikásabb legyes vizeknek.

Ernő mondá:
- Kösd fel a gatyádat, ha halat akarsz fogni a Gackán! Mi ott jártunk előttetek két nappal és sok halat fogtunk, de nem volt könnyű, apró nimfákra jöttek, kb. 40 centi mélységből.

Csütörtök: este (inkább éjjel)  Raffaele Mascarot vártuk a repülőtéren, onnan éjjel fél háromkor érkeztünk meg Zákányba a dobóoktatói vizsgák helyszínére.
Alvás rövidhullámon, és

Péntek: reggel (inkább délelőtt) otthagytunk az Arden-partyt és irány a Gacka.
Délben érkezés, napijegy kb 25 Euro, a motelben lehet megvenni.
Délután peca.
A Gacka egy buzgárból bukik fel a hegyből és kb 20 km után eltűnik egy víznyelőben. Nyáron 13, télen 11 fokos, lélegzetelállítóan szép. Akvárium. Kristálytiszta víz, gazdag vízinövényzet, rengeteg hal. Három óra körül másodpercenként volt megfigyelhető szedés és ez nem költői túlzás.
Rövid tanakodás után Ákos nimfákat vizionált, azokat is miniben, mert az égvilábon semmilyen rajzást nem láttunk, a halak pedig folyamatosan táplálkoztak, ettek valamit. Iciri-piciri nimfákat 5-10 centire a felszín alatt, néha a hátúszójukkal intettek fityiszt nekünk.

Kétkedve figyeltem a halakat, olyan pici nimfám nem volt, ami három méterről nem látható, így 16-os emergerrel kezdtem. Rá se bagóztak, 18-as százelégy: semmi.
Kezdett zavarni a dolog, bár peca közben sohasem bosszankodom, ezért aztán fölraktam egy McPhail-féle tücsköt. Azonnal rárontott valami a mélyből...és megtépte a 14-es flouro-tippetet.
Felkötöttem még egyet tizenhatosra, erre kapás sem volt. A kristálytiszta, aránylag lassú folyású mély vízben minden apró részletet alaposan szemügyre vettek a pisztrángok, a 16-os kötélnek számít ezen a vízen.
Délután betli.

Ré egyik hala (Szmutni Ákos felvétele)

Ákos fogott néhányat. Szépeket.
Másnap peca egész nap, délben ebéd tarisznyából.
Egy 30 cm körüli szivárványost fogtam délelőtt, délután erős oldalszél kerekedett (dobókéz felől).
Kiváló alkalom volt az ellentétes váll fölötti dobás (off-shoulder cast) gyakorlására.
Késő délután átnéztünk a cach&take zónába, de ott tizedannyi mozgást sem észleltünk, mint a felső szakaszon.

Gyönyörű színek (Szmutni Ákos felvétele)

Másnap haza.
Gyönyörű vizen horgásztunk, a kevés fogott hal ellenére is bármikor szívesen visszatérnék ide, mert a víz kivételesen szép, a horgászat pedig igazi kihívás, magasiskola.
A Gackával nem szabad packázni.

1. Igen. A Gacka ilyen.
    Szerintem a március és a május a "legkönnyebb" hónapok.
    Volt egy március, amikor egy nap legalább 15 50cm körülit fogtam, másnap csak párat és milliónyi szakítás.
    De rég voltam, igaz se volt :-)