2011. július 16.

Zala-kaland



A régi vasúti híd pillérei Zalaapátinál
  Pár napos pihenés volt Hévízen, amire minden évben sort kerítünk, makacs rozsdás ízületeink ideiglenes felújítása érdekében.
Összekötvén a hasznosat a kellemessel, minden nap hajnalban elmentem pecázni a közeli Zalára.
Első probléma a napijegy beszerzése volt.



Végül Sármelléken egy horgászboltban akadtam rá a forgalmazóra.
A Zala forrásától a kisbalatoni torkolatig a víz a Mohosz kezelésében van, erre a szakaszra a napijegy 1000.- forint. Éves jegy 4000 lett volna, de nem volt a boltban.
A  Kis-Balatonra már ez a jegy nem érvényes.
A Zala alsó, balatoni torkolatához nagybalatoni jegy szükséges.
A Kis-Balaton és a balatoni torkolat előtti híd között tilos a horgászat, ennyit tudtam meg.
Végigjártam, elsősorban autóval, a Kehidakustánytól lefelé eső szakaszt.
Kustány, Nemesbük, Zalacsány, Szentgyörgyvár, Zalaapáti, Esztergályhorváti...gyönyörű vidék, dimbes-dombos táj, takaros, de veszélyesen kiürülőfélben lévő falvak sora.

Gondozott folyópart
Szentgyörgyvárig a Zala szinte megközelíthetelen, legyes szempontból én nem találtam megfelelő pályát.
Alatta a partról lehet dobálni, Zalaapátinál már kényelmesen, itt a folyó kb. 10 méter széles, egyik partja gondozott, nyírt, a medret rendszeresen karban tartják, igazi haltartó helyeket nem találtam, kivéve néhány vízitök-foltot.

Haltartó vízitökös
Itt fogtam néhány domolykót és küszt szárazlégyre. Néhány heves rablást megvallattam nedvessel, sztrímerrel is, de nem tudtam rájönni, hogy mi lehetett. 
A víz hőmérséklete 25 fok volt, a napi átlag-hőmérséklet 25-27 fok között, szóval kánikula. A nagy hőségben a halak táplálkozási periódusa reggel kb 5 és 7 óra között volt, utána semmi mozgás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése