2011. május 18.

SZIVÁRVÁNYOS A NIMFÁN

Előre megfontolt szándékkal utaztunk a Moldvára (Vltava), aholis a rövid (cseh) nimfázás rejtelmeit szerettük volna tanulmányozni. Loucovicen, a Kilián Hotelben laktunk.

Szivárványos pisztráng (48 cm)

Péntek este a helyi guru kiselőadását kinlódtuk végig, udvariasan, de azért nem annyira sikerült lepleznünk, hogy van némi fogalmunk a nimfák kötése, horgászcsomók és a technika terén. Szerintem abszolút kezdőkkel szokott foglalkozni. A lencselevest nem tudom megenni, a sör viszont finom volt. Bárcsak a vizen lehettünk volna!
Másnap reggel aztán irány a folyó!
Egy duzzasztó alatti szakaszon kezdtünk.

Szerelék-szerelő szöszmötölés
Csapatunk, meglehetősen tágan értelmezve a rövid nimfázás szerelékre vonatkozó alapszabályait, 1, 2 és 3 nimfás szerelékekkel, 12-18-as flouro és monofil tippetekkel, kapásjelzővel, vagy anélkül, de minden esetben #3/4 osztályú, 10/11 lábas botokkal horgászott.
Jómagam az újonnan, Sanyától vásárolt 11 lábas, #4-es CTS AffinityX botomat használtam. Tartalékként egy #3-as, 10 lábas Snowbee lapult a csomagtartóban, szerencsére nem volt rá szükség.
Szerelék:
- 8 méter 30-as monofil, nem vékonyodó előke (volt, aki vékonyodót kötött fel)
- 40 cm-es 25-ös monofil átmenet a 20-as fluozöld kapásjelzőhöz
- 15-ös flourocarbon folytatás (40/50 cm)
- erre kötve surgeon csomóval a dropper és az 50/60 cm 12-es flourocarbon tippet.
A nimfák könnyű, nehéz és túlsúlyozott cseh típusúak voltak.
Mivel a víz barnás (de tiszta), a zöld flashback hátú változatok működtek (nekem).
Hol a dropperre, hol a tippet végére került a nehezebb nimfa. A második változat hozta meg a nap halát, ami egy 48 cm-es szivárványos pisztráng volt. Később derült ki, hogy egyúttal a túra hala is volt, fizettettek is velem rendesen egy rundó slivoviczt a fiúk, de ennél nagyobb bajom sose legyen!
Túravezetőnk szerint, ezen a szakaszon ekkora szivárványost évek óta nem fogtak.
Mindenki fogott halat. Nem számoltuk, de a másfél nap alatt 10 és 30 db között esett el fejenként. Főleg sebes, szivárványos, egy pér és néhány nyúldomolykó.
A profik többet,
az amatőrök (mint pl. én), kevesebbet fogtak
Vasárnap már sűrű esőre ébredtünk, de azért csak kimentünk a folyó egy alsóbb szakaszára, ahol szekrénynyi sziklák, sűrű vízinövényzet borította a medret.
A Moldva folyó sűrű esőben
Ennek ellenére délig jót pecáztunk, senki sem csúszott a vízbe, de sok nimfa beszakadt. Sebaj, kötök újakat!
Mindent összevetve remekül sikerült ez a túra.
Ha lesz alkalmam, biztosan visszatérek, mert aránylag jól megközelíthető hely és nem is túlságosan drága.
Ja, és még egy fontos tapasztalat: akárhányszor a FOX sapkámmal mentem horgászni, mindig esett az eső vagy vihar volt, tehát....

1. 11' az megiscsak 11', ugye milyen sokat szamit az az 1' lab mikor korulotted 10' botokkal pecalnak ;)

2. Szerintem a felszerelés nehézsége többet nyom a latba, mint az a harminc centi. Nehezebb orsó kell, hogy ne legyen fejnehéz a cucc, és ügye egész nap szinte nyújtott karral pecázol...
    Sokat számít a kéztartás, és az ember fárad, kevésbé érzi a legyet. Több elakadás, kevesebb kapás észrevétel. Tudom, hogy vannak, akik matchbotot alakítanak át, de szerintem fontosabb a könnyebb bot, hogy egész nap mindent érezzek.