2014. február 6.

Kukkoló

Légylevagdosós, horogvisszanyerős, profiltisztítós, csakjólegyeketakarokmagammalvinnises, minekannyihülyeségalegyesdobozbanos roham után, ami kábé három hete tart, összeállítottam egy légyseggkukkoló "eszközt".
Láttam már valahol, valamikor hasonlót és beszereztem egy öt literes miniakváriumot, amelybe horror áron vágattam egy 4 mm vastag tükröt, ami pont 45 fokra áll be az edényben. A víz felszínére dobott/helyezett legyek oldalról kényelmesen megfigyelhetők. Azóta szárazlégy-tesztelés folyik.
Meghökkentő dolgok derülnek ki.

Vagy a légy feje/eleje túl nehéz, vagy a horog öble húzza be a legyet, vagy aszimmetrikusak a drágáim, vagy a farok áll csálén, vagy nehéz a légy, vagy könnyű a légy, vagy ijesztően randa alulról nézve (persze nekem tűnik úgy), de a tesztelés nagyon-nagyon tanulságos.
Minden esetre a légyarzenál kb. egyharmada levágatott; sok jó és pocsék horog került be a természet körforgásába, a régebbi gyenge minőségű cucc pedig egyenesen a kukába.

Miniakvárium tükörrel
Felülről azt látjuk, amit mi szeretnénk látni

Oldalról azt látjuk, amit sem mi sem a halak nem látnak

A horog bemerülését figyelhetjük meg
Jól látható a száraz és a "majdnem nedves" legyek közötti különbség
A "majdnem nedves" legyet csak a szentlélek tartja a felszínen.
Az ilyen néhány dobás után el fog merülni.
A darázs alulról viszont nagyon jól néz ki.
A halaknak is tetszett.
Alulnézet

Jó legyek, ezek megúszták a kukát

Látványnak sem rossz
Hasznos dolog, jó téli időtöltés ez a Fly Peep Show.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése