2012. február 6.

Sok hűhó Műhoszért


Mivel a fórumon nem akarom tovább korbácsolni a kedélyeket, a Műhosz közgyűlés előzményeiről, a közgyűlésről, valamint a jövőről szeretném megosztani a gondolataimat és elképzeléseimet azokkal, akik olvassák blogomat. Tudom, hogy sokan olvassák és a kevés hozzászólásból ítélve szerintem érdektelennek tartják, de higgyétek el, nem is számítottam másra. Leírom, amit fontosnak tartok, vagy meg szeretnék osztani másokkal és ennyi.
Pont ennyi, semmivel sem több. A saját értékrendemet tükrözi.
Nem szeretnék senkit sem reklámozni, kiemelni vagy letaglózni, de a saját véleményemet leírtam és ezután sem fogom véka alá rejteni.

Kb. két és fél éve fedeztem fel magamnak a legyezést, azóta csak ezzel a módszerrel horgászom, kivétel talán egyetlen-egy alkalom volt, amikor a nagy harcsát fogtam pergetve. De ez talán nem is fontos.
A legfontosabb a legyes közösség, ami nekem nagyon megfelel. Olyan emberek, akik foglalkozásuktól teljesen függetlenül imádnak legyezni, szinte fanatikusan.
A közösség kicsi, szinte mindenki ismer mindenkit, sok a személyes kapcsolat, viszont szerintem pont ez az oka a sok személyeskedő megnyilvánulásnak, nézeteltérésnek, civakodásnak is.
Ez a közösség,- mint minden emberi csoportosulás- néhány alapvető habitusú csoportból áll (amúgy a lélektan is így tanítja):

- A törtető, izgő-mozgó, kommunikatív, mindent jól megmondó, eszes, de néha léha, meggondolatlan (ami a szívemen, a számon), szimpatikus szangvinikusok csoportja. A fórum-hozzászólások 80%-a ezektől származik.

- A meggondolt (lassú víz partot mos) melankólikusok klánja. Közülük kerül ki a klasszikusok piciny csoportja is. Ezek közül kell vezetőket is választani. Döntéseiket jól meghányják-vetik magukban és másokkal is.

- A mindenre felcsattanó (hamarkiborulabili) lelkületű kolerikusok. Kevesen vannak, ők a fórumok rémei.

- A flegmatikusok (leszarom szindróma). Ilyen legyessel még nem találkoztam.

A szervezet (nevezzük szövetségnek?) nem elég nagy ahhoz, hogy arctalan legyen mint a Mohosz ("A disznófejű nagyúr"). Minden személyes megnyilvánulás ismert emberhez köthető, minden összefüggés, történés könnyen követhető.

Függetlenül attól, hogy befizette-e az aktuális tagdíjat, vagy sem, mindenki úgy érzi, hogy joga van beleszólni a dolgok menetébe, mert jómaga pont annyira szeret legyezni, mint a többiek és a magáénak érzi (joggal) ezt a közösséget, saját vállán érzi a döntések súlyát.

És szerintem ez az egyik oka a közgyűlés kudarcának.

Egy klub működhet kizárólag a tagokra alapozva, de egy szövetség nem. A szövetség tagszervezeteket tömörít, azok érdekeit képviseli és azok választják meg vezetőit is. Ergo a szövetség vezetése nem mehet szembe a tagszervezetek (és nem a tagság!!!) akaratával és döntéseivel. Minden tag egyéni elvárását viszont egyszerűen lehetetlen figyelembe venni.
Viszont lehetővé kell tenni, hogy az egyének, habitusuktól függően, megtalálják szórakozásukat, hasznos elfoglaltságukat és érezhetik, hogy lelkileg valahova tartoznak.

Én személy szerint elengedhetetlennek tartom azt, hogy csak azok lehessenek Műhosz tagok, akik tagjai valamelyik tagszervezetenek (alapszervezetnek).

A helyes sorrend lenne tehát: belépés a hozzá legközelebb eső, vagy bármelyik, szabadon választott tagszervbe, tagdíjat ott fizet és ez a tagdíj egy része az illető alapszervezeté, egy része a Műhoszé, egy része pedig az Eger-patak fenntartásához kerül, íly módon biztosítva minden funkció fenntartását.

Meggyőződésem, hogy íly módon a tagszervezetek száma is nőhet és érdekük lesz helyi szinten a tagtoborzás, népszerűsítés, miegymás. És ami a legfontosabb: értelmét is látják mindezeknek.

Újból kell kezdeni az építkezést, alulról, ahogy többen is javasolták.
A műlegyező szövetség a legtöbbet azzal nyerne, ha "életérzés társulás" lenne. Mint a szolnokiak például, vagy a budapesti klub, ezeket valamelyest közelebbről ismerem.
Ezeket az embereket csak és kizárólag a "feeling" és az ebből kialakult barátság tartja össze, semmi más; a versenyzés semmi esetre sem.
Az csak hab a tortán és ezeket inkább baráti összejövetelekként éljük meg, mintsem nagy erőpróba gyanánt.

A versenyek (megmérettetések) teljesen értelmüket vesztik, ha nem a hivatalos előselejtezők alapján válogatjuk ki a nemzetközi porondra küldendő versenyzőinket. Az évi 4-5 házi versenyen dőljön el, hogy ki AKAR, ki TUD és ki ALKALMAS a versenystressz legyőzésére. Az, hogy valaki egy világversenyen az utolsók között végzett, nem jelenti azt, hogy nem lehet ő a legjobb, tudjuk, hogy a sorsolástól is sok függ.
Egy darab, beltenyésztett (egy családra idomított) verseny nem döntheti el a magyar színek nemzetközi képviseletére alkalmas személyek sorrendjét.
Számomra teljesen visszataszító az, amikor az apuka/anyuka feltűnően, teljes erejéből, a gyerek igazi szándéka ellenére tolja maga előtt csemetéjét az orvosi, zenész, médiasztár és- hogy témánál maradjunk- profihorgász pályán. Láttam már ilyen csemete arcán a csömört és azt, hogy a francba kívánja az egész bagázst.
Egy mammutszervezet pedig (mint pl. a MOHOSZ) ne éljen vissza helyzeti előnyével, mert az pofátlanság, ízléstelenség, a versenyzők, a közösség és munkájának semmibe vétele és a megalázás mellett a bedarálás veszélyét is előre jelzi és magában hordozza, ezért vetem el elvből a Mohosszszal való kiegyezést.
A Műhosz ebbe semmiképp sem egyezhet bele, szerintem. Persze, senki sem tilthatja meg, hogy aki akar beálljon a Mohoszba és ott versenyezzen, légyen akár Műhosz tag is. Ez gyomor kérdése, van aki a szamártövist is képes lenyelni.
A szar valószínűleg emészthetőbb a vasszegnél, "1000 euro támogatás megér egy Műhoszt".

Kovács Zsigmond (zigi), a Műhosz jelenlegi elnöke eljátszotta a tagság bizalmát. Nem mondom, hogy nem dolgozott, de az mitsem ér, ha kilóg a lóláb.
Lólábak:
- A Műhosz nem egy üzleti vállalkozás, más szemlélettel kell hozzáállni. Én tudom, mondhatom, nekem is van vállalkozásom, a legyezés a hobbim. Itt mély érzelmekkel kell számolni, nem üzleti érdekekkel. Itt szerintem nem érvényes az adok-kapok elv.
Aki nem veszi ezt figyelembe, az nagyon mellé tud nyúlni, lásd a mellékelt ábrát (pedig szóltunk előre).
- Senki sem hatalmazta fel a Mohosz-szal való elvtelen megegyezésre.
- Nem vállalhat versenyzői posztot, ha a házi versenyeken ezt nem harcolta ki magának.
- A ceeff fórum magánosítása is fölöttébb gyanús (tudom, meg volt magyarázva, de akkor is).
- A legnehezebb, kritikus periódusokban bedobta a gyeplőt a lovak közé, azok meg annyi felé húztak, ahányan voltak.
- Sajnos, ki kell mondani, hogy- az Ő szavaival élve- nem Magyarországon szocializálódott, ez bizony egy hazai szövetség vezetésénél kimondottan hátrány. Hátrány a túlzott jóhiszeműség, mások szavahihetőségének megelőlegezése, a behízelgő bájvigyorok mosolynak elkönyvelése, az áskálódások figyelmen kívül hagyása. Itthon néha oda kell csapni, sajnos. De jól kell célozni is, nem mindegy, hogy kit célzunk meg. Nos, itt nagyon sok mellélövést produkált és sokaknak eltalálta az Achilles-sarkát, akik kiestek mellőle.
Most már mindegy.
Szerintem csakis olyan vezetőségben tudok megbízni, aki a közös hobbink alapelveit maximálisan képviselni tudja minden, de minden szempontból.
Ez nem vitairat, ez az én véleményem az alapkérdésekben. Ezt senki sem fogja sem befolyásolni, sem megváltoztatni. A többség akaratát sem kell elfogadnom, hisz ha nekem nem tetszik, akkor nem veszek részt a buliban.
Na bumm, és akkor mi van? Attól még vidáman fogok horgászni, amíg mozogni tudok.



16 megjegyzés:

  1. szeretnék kimaradni a szardobálásból. de hízelgő, hogy megemlítettél minket. és jó a meglátás. mi tényleg így működünk. szeretetben, békességben, fílingben. talán álomvilágban, mint a gyerekek. és ez jó!
    nálunk minden nap karácsony! bár csak hatan vagyunk ;) az x sör után felállított egyenlet:
    blóflájkarácsony x 365 x 6 > 1 karácsony x műhosztaglétszám
    az ég ággyon benneteket!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Brucius,

    en igazabol azt nem ertem, hogy ha Zigi bune az volt, hogy targyalt a MUHOSZ-szal akkor most miert megy a disputa arrol, hogy milyen feltetelekkel targyalunk a Nagy Testverrel? En ugy tudom , hogy Csecs urnak volt az otlete Zigit es Ernot jelolni 2012-re es nyitott volt a kovetkezo verseny kvalifikaciojanak a megbeszelesere. Azt vegyuk eszre, hogy jelen pillanatban a MOHOSZ JOGA jelolni versenyzot, evvel gesztust akartak gyakorolni a MUHOSZ fele. Igen , Zigi mondhatta volna, hogy kosz de nalunk nem igy mennek a dolgok, majd a kozgyules jelol valakit. ebben biztosan hibazott, de a targyalas "eredmenyet" nyilvanossagra hozzta, s a gyules elott megfeszitettek.

    en is ugy gondolom, hogy nem kell megegyezni a MOHOSZ-al... maradjon meg egy jo barati tarsasagnak, legyenek kozos horgaszatok , legyen egy negyedeves online legyezo ujsag ( ha mar ennyian irnak, fenykepeznek hataha kijon valami jo is ebbol ). Annyit irtam csak le, de nem volt nepszeru: Ha a MUHOSZ nemzetkozi versenyen akar indulni AKKOR meg KELL egyezni, kulonben nem... szerintem egyszeru mint a kapanyel... de nem tudom elfogadni, hogy valakik keresztre feszitik azokat akik dolgoztak a kozossegert...

    VálaszTörlés
  3. Szerintem tedd fel a Fórumra is. Nagyon sok igazság van benne, bár bizonyos dolgokkal nem teljesen értek egyet. Jó és átgondolt írás.
    Paskay Ernő

    VálaszTörlés
  4. én a leszarom kategória vagyok...úgy néz ki, hogy egyedül a csoportomban. Zsír:)
    Pub'

    VálaszTörlés
  5. és megy tovább az okoskodás
    Bruci, phd organizációs pszichológus, kinek a horgászklubok a fő kutatási területe, itt okosan kielemzi az emberi típusokat, a műhoszt, az exet és igen megmondja a tutit

    A műhosz legnagyobb baja épp az, hogy túl sok tagnak van túl nagy egója a klub méretéhez képest
    uff

    VálaszTörlés
  6. Névtelenkém!
    Írtam, hogy ez spéci nem vitairat, hanem az én véleményem és korántsem a tuti. Azért írtam le ide és nem a fórumra. A tuti megmondását másokra bízom, én nem tudom.
    Én a Mohosz tárgyalás ellen szavaztam, érted? Szavaztam, véleményt nyilvánítottam. Itt csak leírtam, hogy ne felejtsem el és mások se felejtsék el, ha egyszer eljön a számonkérés ideje.
    Ilyen pofonegyszerű!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na én meg az a csoport vagyok, aki reméli, hogy már nem sokáig.
      Mármint, hogy nem sokáig mozogsz ... :-)

      Törlés
    2. OK. Remélem egyszerre fejezzük be, mármint a mozgást!
      Ilyen bunkónak csak ezt kívánhatom!

      Törlés
    3. Te Csermely!
      A Bánki-tó vize ilyen mérgező?
      Akkor nem veszem meg a nyaralódat.
      Hogy lehet valaki ilyen ősbunkó?

      Törlés
  7. Kívülről, mint akinek semmi sem drága.
    Csodálattal figyeltem mindig a legyezést. A horgászat csúcsának gondolom ma is. Közben beleestem abba a hibába, amibe mindig. Azt gondoltam, hogy ha valaki erre adja a fejét Magyarországon, az a kevés ember, az egy válogatott társaság, szavak nélkül is egy nyelvet beszél, toleráns, intelligens (nem feltétlenül műveltet értve ezalatt)stb., szóval szuper csapat. Aztán a MŰHOSZ megalakulása óta csak kapkodom a fejemet. Úgy, hogy csak ritkán, nagyon ritkán estem véletlenül a fórumokra, egyéb helyekre. Nincsenek csodák, csak olyan naiv emberek, mint én, aki újra és újra elhiszik. Pedig jó az ügy, és jó a barátság. Kár. Valamit meg kellene tanulnunk a világnak ezen a tenyérnyi területén. Együttműködni. Kell a túléléshez.

    VálaszTörlés
  8. Sosem gondoltam volna, hogy ilyen faszságon is össze lehet veszni.
    Ha nincs problémátok csináltok magatoknak :-)
    na, mars legyezni gyerekek! :-))))

    VálaszTörlés
  9. Na elolvastam ezt is ahogy kérted.Kb amit Ernő írt feljebb.50%- ban értek egyet.: A medve

    VálaszTörlés
  10. Ez az agnosztikus Mohosz ellenes szemléletmód nem vezet sehova. Vannak tények, melyek megkerülhetetlenek. A Mohosz a CIPS tagja, Műhosz nem az, és még sokáig nem is lesz az, ha Vb-re akartok menni, kizárólag a Mohosz nevezhet be titeket.

    Ha a dolgotokat jól végeznétek, már lenne egy hazai ob-ra vonatkozó versenyszabályzatotok, mely egyértelműen szabályozza az ob körülményein túl, hogy, ki lehet válogatott kerettag, és ki dönti el, hogy ebből a keretből ki fog valóban utazni egy nemzetközi versenyre. Ez a ti dolgotok.

    A Szalay lemondása után újraszerveződött OVHB (Országos Versenyhorgász Bizottság) teljes nyitottsággal dolgozik. Minden szakágat arra kért, hogy alakítsa ki a saját versenyszabályzatát, hozza létre az OVHB-tól független saját szakbizottságát. Ennek összetételét, működésére vonatkozó irányelveket mind rátok bízza! Javasoljatok szövetségi kapitányt magatok közül, aki majd a kapcsolatot tartja az OVHB-val, és figyel arra, hogy az érdekeitek megfelelően legyenek képviselve. Én ott ültem azon az OVHB ülésen, ahol ezek az irányvonalak meghatározásra kerültek. Rajtatok kívül minden szakág teljesítette a feladatát. Ti, akik az egyik legkompaktabb tömörülésnek számítotok, a lehetőséggel nem élve civakodtok, egymással sem tudtok megegyezni, nem csoda, hogy a lehetőségeitekkel sem fogtok élni.

    Nekem kívülállónak, úgy tűnik, hogy most, amikor már egyre nehezebb a közellenség rikító kabátját ráerőltetni a Mohoszra vagy az OVHB-ra (mert sokminden változott) elvesztettétek azokat a célokat, melyek eddig egyben tartották ezt a csoportot. A harcosokat fel kell hogy váltsák az építők. Csak az kevésbé hálás feladat.

    Üdv, egy másik szakágból.

    VálaszTörlés
  11. Nahááát!
    Ott a nyugati vidéken milyen békés hófehér bárányfelhők szálldogállnak a magyar horgásztársadalom egén!!!
    Mi itt az ország szívében és a keleti végeken még csak a viharfelhőket látjuk.
    ...az ott keleten...vörös-narancs-sárga... csak nem a szivárvány???

    VálaszTörlés
  12. Szivárványról szó sincs!
    A legújabb Mohosz megállapodás-tervezet alapján kijelenthető, hogy a MŰHOSZ nevét még a szótárból is törölni akarják.
    Kemény személyes és családi érdekeket helyeznek előtérbe, mi csak arra kellünk, hogy velünk tudják a cípőjüket fényesíteni.

    VálaszTörlés
  13. Szintén egy flegmatikus legyező vagyok. Annyira leszarok mindent, hogy most is csodálkozom magamon, hogy egyáltalán ideírok. Szánalmas ez az egész, és végtelenül unalmas. Legyezni jó, az összes körítés pedig mélyen érdektelen.

    VálaszTörlés