2011. július 30.

Hévízi befürdés

Július közepén, kánikulában egy napot szántam a Hévízi csatorna (Hévízi árok) bejárására. A csatorna a Hévízi-tó kifolyásából keletkezik; ott állandó hozama kb. 400 liter/sec, hőmérséklete pedig a tó mindenkori hőfokától függ, nyáron eléri a 34-35 °C-t is. A Zalába történő betorkollása előtt még felvesz néhány kisebb eret, csatornát, ahol hőmérséklete már valamivel alacsonyabb, ott jártamkor 28 °C volt.
.

A tó vizét zsiliprendszer tartja szinten, ez alatt alkalmi fürdőzők bliccelnek, pedig nem engedélyezett sem a fürdés, sem a horgászat. A lápos, mocsaras szakasz után már szabad horgászni, nagyon sok ivadékot láttam. Kb 200-300 méteres szakaszt nyáron sűrűn beborítja a Hévízi tündérrózsa, itt tenyészik a hévízi állomány túlnyomó része, nem a tóban. Sajnos a PET-







palackok innen sem hiányoznak.
A csatorna alsó szakaszán a víz gyönyörű, nagyon sok a tartás, de a meleg vízben alig volt kapás, azok is csak apróbb domik és snecik szárazlégyre és bogárutánzatokra. Rablás nem volt. Háborítatlanul lehet horgászni, embert nem láttam, a helyi erők valószínűleg tudják, hogy mikor érdemes a halfogás reményében kiülni.

Képek a Hévízi csatorna alsó szakaszáról



2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó írás és irigyellek ezért az irodalmi vénádért. Igényes kis blog és értéket is közvetít. Gratulálok hozzá Jani!!!!!

    VálaszTörlés
  2. Én gyakran horgászok rajta! Rengeteg csuka, általában kisebbek, 20-30-40cm-esek vannak benne, meg kisebb harcsák. Főként pergetve gumicsalival, de élő hallal is lehet szépen fogni. De sajnos nagyon le van horgászva ez a víz, arra kérek mindenkit, ha fog csukát/harcsát, tegye vissza, én is ezt tettem az összessel. Csak így oldatjuk meg, hogy a későbbiekben is élvezhessük a kis csatornában élő csukák rávágásait.

    VálaszTörlés