2011. június 7.

Casting Workshop FFF 2011 Erdélyben

  Festői környezetben került sor Erdélyben a Fogarasi Havasokban található Poiana Neamtului menedékház barátságos  környezetében, az Avrig patak partján az FFF által rendezett Casting Workshop-ra. Június 3-4-5 között, péntek délutántól vasárnap délig intenzív dobásoktatás folyt.

Budislavu csúcs a Fogarasi Havasokban

Oktatók:
Paskay Ernő  (HU)              MCI
Kovács Zsigmond (HU)       MCI
Lucian Vasies (RO)             CI
Gabriele di Florio (IT)           CI

Összesen 13 fő vett részt az oktatáson Romániából, Magyarországról és Olaszországból. Egy része CI oktatói vizsgára készül, amelyre ez év júliusában kerül majd sor ugyanitt.
Én elsősorban az erdélyi tájak, a hazai ízek és a jó társaság miatt vettem részt a rendezvényen, természetesen a legyeződobások fortélyai is érdekelnek, de az oktatói vizsgát nem áll szándékomban letenni. Hol állok én attól...? Minden esetre rengeteget tanultam.
Péntek délután főleg elméleti felkészítés folyt, részletesen ismertették az FFF oktatói vizsga követelményeit, utána gyakorlati bemutatók terepen. A menedékház focipályája tökéletes helyszín volt erre.


Előttünk lovak legeltek itt, de ez senkit sem zavart
Este vacsora, helyi specialitások, cujka (helyi szivapálinka), sör és egyéb folyékony bágyasztószerek. Nem kellett ringatás.
Másnap bőséges reggeli után délig oktatás folyt a füvön.


Ernő és Zigi sulykolták a nebulókba a tudást, kinek több, kinek kevesebb sikerrel.


A perfect loop 
Délben ebéd (óh, az a leves de finom volt), délután pedig irány a patak. A résztvevők számára a szállástól le és fel 4 kilométeres szakaszon ideiglenesen feloldották a tilalmat. Ki szárazzal, ki nimfákkal, vagy nedveslegyekkel vallatta a patakot kábé 1 órán át, mert közben eleredt a sűrű eső és szinte mindenki visszatért a szállásra. Általában mindenki fogott sebes pisztrángot. Halbőségről szó sincs, inkább vad az állomány, a halak sem nagyok. Én egy kisebb, arasznyi sebest fogtam nimfával.
Helyi halbiológusok szerint a 30 centis sebespisztráng itt 4-5 éves.
Így utólag bánom, hogy nem vittem magammal a kispakatos 6'6"-os, 3-as cuccot, mert a 11 lábas nimfázó bot erre a patakra túl nagy. A fák, bokrok miatt rövidebb bot kell. A vízpart tiszta, teljesen nylonzacskó és PET-palack mentes, a maga természetes szépségében egy ritkaság Erdélyben. Ezt a helyiek is megerősítették.


Avrig patak  800 méterrrel tengerszint fölött
Este finom pisztráng-vacsora, utána a szokásos bódító löttyök töltögetése magunkba, dumaparti, légykötés, miegymás, már ahogy ez ilyenkor lenni szokott.
Másnap reggel a szokásos bőséges reggeli, utána számonkérés. Sokan sokat felejtettünk, de az oktatók újból és újból mindent elmagyaráztak és bemutattak.
A búcsúebéd előtt fotózkodás a havas csúcs alatt:

Minden nagyon jó volt, szép környezet, kedves emberek, csak az a fránya 600 kilométer ne lenne hazáig.
A bátrabbak részt vehetnek a júliusban tartandó dobóoktatói vizsgán.



3 megjegyzés:

  1. Most találtam rá a blogra. Én Erdélyben üldözöm a pisztrángokat, inkább pergető felszereléssel. Szép az Avrig patak, lehet a tilalomnak köszönhető. Kevés patak marad meg ilyen szűz állapotban.

    VálaszTörlés
  2. Én is olvasom (néha) a blogodat, azért ritkábban, mert én szinte kizárólag csak legyezek, más módszerek nem érdekelnek túlságosan.
    Azt hiszem, hogy a legyes pisztrángozást semmi sem múlja felül.
    Remélem, hogy ki fogod próbálni!

    VálaszTörlés
  3. Én is remélem. Amugy é nis azt tartom a legszebb horgászatnak, csak kissé nehéznek tünik. De egyszer biztos megpróbálom.

    VálaszTörlés